Persbericht: Protest bij RAI tegen Monsanto en chemische industrie
| |

24 oktober 2013 – Woensdag 30 oktober om 14.00 start voor de RAI in Amsterdam een protest tegen de chemische industrie. Daar vindt op dat moment de jaarlijkse bijeenkomst plaats van Cropworld Global, waar alle grote producenten van bestrijdingsmiddelen vertegenwoordigd zijn. Deze bedrijven zijn voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor … verder lezen

Poortblokkade bij De Heus Voeders
| |

Een veertigtal deelnemers van het Landbouwactiekamp demonstreerden vandaag, maandag 9 juli, bij de vestiging van De Heus in Den Bosch. Daarbij blokkeerden ze 2,5 uur de toegangspoorten voor in- en uitgaande vrachtwagens. Op verzoek van de actievoerders vond een gesprek plaats met de directie over de activiteiten van het mengvoederbedrijf.

Veld bezet aan de van Broeckhovenlaan, Den Bosch. Het opbouwen van het kamp is begonnen!
| |

[persbericht – Den Bosch 4 juli 2012] Vandaag heeft een groep activisten het braakliggend terrein aan de Van Broeckhovenlaan in Den Bosch bezet. Hier zal van 5 tot en met 10 juli het Landbouwactiekamp plaatsvinden, onder het motto: Voedsel terug in eigen hand. Er worden op het moment wordt het … verder lezen

Auditrapporten ‘Verantwoorde Soja’ duiden op mislukking
| |

Persbericht, dinsdag 22 mei 2012 Op 23 en 24 mei 2012 vindt de jaarlijkse conferentie van de Ronde tafel voor Verantwoorde Soja (RTRS) plaats in het Park Inn Heathrow Hotel in Londen. Maar de eerste auditverslagen van gecertificeerde soja laten het falen van het ‘verantwoord- label zien.